معرفی یک قابلیت بسیار کاربردی در ویندوز ۸ : Windows to go

نسخه Pro برای کابران خانگی به فروش میرسه و نسخه Enterprise توسط مایکروسافت به شرکت ها فروخته میشه.
نسخه Enterprise دارای یه سری قابلیت بیشتر نسبت به نسخه Pro هست. البته این قابلیت ها ظاهراً بدرد کاربران خانگی نمیخوره. ولی این حرف درست نیست. بسیاری از این قابلیت ها واقعا کاربردی هستند. یکی از همین قابلیت ها برنامه Windows To Go است که فقط در نسخه Enterprise وجود دارد.

این برنامه در قسمت Control Panel نسخه Enterprise قابل مشاهده ست:

معرفی یک قابلیت بسیار کاربردی در ویندوز ۸ : Windows to go

برنامه Windows To Go چیست؟

قابلیتی که میشه به سادگی ویندوز ۸ رو با تمامی برنامه ها و تنظیمات شخصی، همیشه همه جا، در محیط کار و در مسافرت به همراه داشت.
با این قابلیت شما میتونین ویندوز ۸ رو به همراه تمامی نرم افزارهای مورد نیاز، بر روی یک فلش مموری ۳۲ گیگابایتی نصب کنین. سپس میتونین با وصل کردن این فلش مموری به یک کامپیوتر که سیستم عامل ویندوز ۷ و یا ویندوز ۸ روش نصبه، از ویندوز ۸ و برنامه های نصب شده توسط خودتون به همراه تنظیمات شخصی، بر روی اون کامپیوتر استفاده کنین. یعنی کامپیوتر شخصی شما همیشه توی جیب شماست. (آموزش ساخت این فلش در آینده در سایت قرار خواهد گرفت)

اگه یادتون باشه تا پیش از این وقتی میخواستین از یک کامپیوتر عمومی استفاده کنین، مجبور بودین بعد از پایان کار، همه اطلاعات و تنظیمات رو از روی اون کامپیوتر پاک کنین و یا اینکه یه سری از برنامه های ضروری و مورد نیازتون روی اون کامپیوتر نصب نبود و به مشکل برمیخوردین. اما حالا به کمک برنامه Windows To Go میتونین به راحتی از همه تنظیمات و برنامه های شخصی خود روی هر کامپیوتری که دلتون میخواد استفاده کنین.

معرفی یک قابلیت بسیار کاربردی در ویندوز ۸ : Windows to go

تعریف مایکروسافت از قابلیت Windows To Go:

Windows To Go قابلیت جدیدیه که در ویندوز ۸ اضافه شده و مدیران شبکه شرکت ها را قادر می سازه تا سیستم عامل رو با محتویات کامل و نرم افزارهای مورد نیاز برروی حافظه USB کپی کنن و از اون برروی هر کامپیوتر سازگار با ویندوز ۷ یا ویندوز ۸ استفاده نموده و کامپیوتر را از طریق حافظه USB بوت کنن. Windows To Go همچنین برای کارمندان شرکت ها این امکان را فراهم می کنه که سیستم عامل خود را برروی حافظه USB با خود حمل کنند و در صورت نیاز برخی از امور شرکت را در منزل انجام دهند.

نکته:

Windows To Go با اتصالات یواس‌بی ۲ و یواس‌بی ۳ سازگار است و از UEFI و بایوس پشتیبانی می‌کند. هنگامی که Windows To Go برای اولین بار در یک کامپیوتر بوت می‌شود، درایورهای مربوط به آن کامپیوتر نصب می‌شود و نیازی به ری‌استارت ندارد و پس از بوت شدن، مستقیما وارد ویندوز ۸ می‌شود.

 

منبع: چک مارک

دانـــــلود

  • - بازدید: 131

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *