آموزش تصویری حلقه کردن گوشه ی کاغذ در فتوشاپ را در ادامه مطلب مشاهده کنید!!

گام اول: select گرفتن از گوشه ی عکس و warp کردن آن قسمت برای بوجود آوردن شکل حلقه

ابزار Rectangle Selection را از جعبه ابزار انتخاب کنید (کلید میانبر M) و همان طوری که در تصویر چپ میبینید یک select از ناحیه ی گوشه ی صفحه بگیرید. دقت کنید که کلید shift را در هنگام select گرفتن نگه دارید تا سلکت به صورت مربعی انجام شود. حالا به منوی edit > transform > warp بروید تا راحت شکل حلقه را ایجاد کنیم. مثل شکل وسطی که میبینید گره گوشه ی transform را بگیرید و آن را کمی به داخل بکشید. میبینید که چقدر ساده دارد شبیه همان تا خوردن گوشه ی کاغذ میشود، وقتی از کاری که کردید راضی بودید میتوانید کلید enter را بزنید تا این transform تایید شود.

گام دوم: ساختن حلقه

تا وقتی که حلقه تصویر خود عکس را نشان بدهد نمیتواند واقعی به نظر بیاید، یعنی باید کاری کنیم که انگار این قسمت پشت عکس باشد. ساده ترین راهی که هست این است که این قسمت را خودمان بکشیم، برای این کار ابزار pen را از جعبه ابزار انتخاب کنید و مثل تصویر سمت چپ یک دورگیری ساده از حلقه  ایجاد کنید. فقط کافی تا از همان حلقه ی که در مرحله قبلی transform کردید به عنوان راهنما استفاده کنید. توجه: دقت کنید که ابزار pen را که انتخاب میکنید در تنظیمات آن از سه حالت path, shape, pixel حتما shape را انتخاب کنید چون میخواهیم یک شیپ بسازیم که در یک لایه دیگر باشد. خوب حالا که shape را ساختید با دابل کلیک کردن روی عکس سیاه کنار آن color picker را باز کنید و رنگ این لایه را به کل سفید کنید.

گام سوم: اضافه کردن سایه به حلقه

در قسمت لایه ها روی لایه ی shape که ساختیم دابل کلیک کنید تا پنجره ی blending options باز شود. از منوی سمت چپ gradient overlay را بیاورید. تنظیمات گرادیان را درست همانطوری که در تصویر بالا گذاشتیم انجام دهید. دقت کنید که همه ی تنظیمات را همینطوری انجام دهید، مثلا زاویه ۱۵۲ باشد و … تنظیمات رنگی گرادیان را هم بالا میبینید، باید برای ایجاد کردن رنگ سایه یک تونالیته خاکستری به سفید درست کنیم مثل تصویری که در بالا داریم. البته این ها را باید برای عکس خودتان طوری تغییر دهید که به نتیجه ی دلخواهتان برسید، حتما قرار نیست این تونالیته همه جا بهترین نتیجه را داشته باشد.

گام چهارم: اضافه کردن سایه به خود تصویر

در مرحله ی قبل سایه ای که روی خود حلقه افتاد را ایجاد کردیم، حالا هم برای اینکه نشان دهیم که این حلقه برجسته است و از زمینه فاصله دارد یک سایه هم اینجا ایجاد میکنیم که همه چیز طبیعی به نظر بیاید.

درست مثل مرحله قبل روی لایه دابل کلیک کنید و drop shadow را بیاورید و تنظیمات را درست مثل این تصویری که بالا میبینید انجام دهید. همه تنظیمات را که انجام دادید ok را بزنید و نتیجه ی کار را ببینید.

منبع : iphotoshop

دانـــــلود

  • - بازدید: 1,737

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

یک پاسخ به “آموزش تصویری حلقه کردن گوشه ی کاغذ در فتوشاپ”

  1. باربری گفت:

    بسیار عالی بود مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *