آموزش درست کردن دسر پلمبیر

مواد لازم و طرز تهیه دسر پلمبیر در ادامه مطلب.

مواد لازم:

خامه فرم گرفته یک لیوان

بستنی وانیلی یک لیوان

تخم مرغ دو عدد

شکر ۵ قاشق غذاخوری البته بسته به ذائقه میشه کمی مقدارش رو کم و زیاد کرد

وانیل کمی

ژلاتین یک قاشق غذاخوری

شیر نصف لیوان

آب جوش نصف لیوان

مغز گردو کمی

موز یک عدد متوسط

طرز تهیه:

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ رو از هم جدا می کنیم.

سفیده رو با هم زن آنقدر میزنیم تا کاملا پف کرده و سفید شود، سپس داخل یخچال قرار میدیم.

زرده ها رو با شکر و وانیل مخلوط میکنیم.

آنقدر میزنیم تا زرده ها کاملا با شکر مخلوط شده و به رنگ کرم در بیاد.

در این مرحله شیر رو که داغ کردیم آروم آروم به زرده ها اضافه میکنیم و سریع هم میزنیم تا حرارت شیر باعث لخته شدن زرده نشه! (استفاده از شیر داغ باعث میشه که زرده تا حدودی پخته بشه و خام استفاده نشه)

بعد از اینکه کل شیر رو اضافه کردیم و کاملا هم زدیم مواد رو کنار میذاریم تا سرد بشه و در این بین پورد ژلاتین رو با آب جوش مخلوط می کنیم و روی حرارت قرار میدیم تا کاملا حل بشه و بعد کنار میذاریم تا خنک بشه.

وقتی که مخلوط شیر و زرده های تخم مرغ خنک شد، بستنی، سفیده تخم مرغ و خامه فرم گرفته رو به موادمون اضافه میکنیم و مجددا هم میزنیم تا خوب مواد با هم مخلوط بشند و کف کنند.

در نهایت ژلاتین رو به مواد اضافه میکنیم و داخل ظرف میریزیم تا داخل فریزر قرار بدیم.بعد از اینکه داخل ظرف ریختیم موزهای خورد شده و گردو رو هم بهشون اضافه میکنیم و به مدت ۱۰ تا ۱۲ ساعت داخل فریزر قرار میدیم. دسر آماده هست.

نکات:

۱- هم زدن توی این دسر خیلی مهم هست چون باید مواد حالت کفی و پفکی داشته باشه و اگر کم هم بزنیم صرفا حالت یخی پیدا میکنه که جالب نیست.

۲- بهتره موزهایی که استفاده میکنیم رو ریز خورد کنیم یا به صورت رنده شده با مواد مخلوط کنیم چون قطعات بزرگ موز داخل فریزر یخ میزنه و موقع خوردن حالت چندان خوشایندی نداره.

۳- برای تزیین دسر میشه از شکلات آب کرده، پودر پسته، موز و … استفاده کرد که بعد از اینکه کاملا دسر خودش رو گرفت باید این تزیینات انجام بشه.

۴- این دسر تا قبل از زمان سرو باید داخل فریزر باشه و چند دقیقه قبل از مصرف خارجش میکنیم که آب نشه!

۵- ظرفهایی که برای ریختن دسر انتخاب میشه میتونه به صورت نفری باشه و تو لیوان بریزیم و یا اینکه اون رو توی قالب بریزیم و بعد از گرفتن برش گردونیم!

 

منبع: آسمونی

دانـــــلود

  • - بازدید: 4,426

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *