ایده هایی برای نصب شلف

بدون دیدگاه

ایده هایی برای نصب شلف

شلف ها (طبقه هایی که بدون کادربندی و اتصال آشکار، به دیوار نصب می شوند) بسیار ظریف، شیک و پرکاربرد هستند. این طبقه ها با قابلیت های بسیار در جاهای مختلف خانه به کار می آیند.

قطع کردن پنجره:

ایده هایی برای نصب شلف

از اینکه فضای کافی در آشپزخانه تان ندارید ناراحتید و یا به فضای دیواری بیشتری احتیاج دارید؟ شاید چاره کارتان استفاده از شلف باشد. این طبقه ها به شما فضایی اضافه می دهند بدون اینکه مجبور شوید که از پنجره هایتان دست بکشید. نصب شلف به موازات و در مقابل پنجره کار چندان دشواری نیست، بشرط آنکه پنجره ها آنقدر باریک باشند تا بتوان بین شان از تکیه گاه استفاده کرد. پنجره های عریض در این رابطه کار شما را دشوار تر می کنند.

توصیه اکید ما این است که برای اینکار از تکیه گاه های زیاد استفاده کنید. زمانیکه شلف ها را نصب کردید برای جبران کم نور شدن اتاق، منابع نوری را بیشتر کنید و ترجیحا از منبع نوری های شفاف و شیشه ای استفاده کنید.

پر کردن تورفتگی ها

ایده هایی برای نصب شلف

اگر در خانه تان تورفتگی های نامتعارف و نامطلوب دارید می توانید شلف هایی را در آن میان نصب کنید. این روشی هوشمندانه برای طاقچه و دیگر تورفتگی هایی است که شکلی عجیب و غریب دارند و با دیگر وسایل هماهنگ نیستند.

ایجاد تقارن در بی قرینگی

ایده هایی برای نصب شلف

 

برای تنوع بیشتر و حفظ تقارن در ترکیب بندی، می توانید شلف ها را یک در میان به سمت راست و سمت چپ دیوار نصب کنید و فاصله شلف ها را کم و زیاد کنید تا بتوانید وسایل بلندتر را نیز در طبقات جای دهید.

امتداد شلف ها به دور دیوار

ایده هایی برای نصب شلف

می توانید شلف هایی را که به گوشه بیرونی و تیز دیوار ختم می شود، در سوی دیگر دیوار ادامه دهید؛ اینکار ظاهر آرام و مدرن تری به خانه شما می دهد. توصیه می شود که شلف های سنگین یا مدلهای خاص را متخصصان این حرفه نصب کنند.

شلف هایی با طول زیاد و چسبیده به دیوار

ایده هایی برای نصب شلف

با بکارگیری شلف هایی با طول زیاد، برای هنرمندانه چیدن اشیاء بر آن دست بازتری خواهید داشت. در فضایی که در تصویر می بینید با نصب سه شلف به موازات طبقه طولانی زیرین، خط افقی طبقه زیرین را تشدید کنید و ظاهری ساده و شیک به اتاق ببخشید.

استفاده از دیوارپوش

ایده هایی برای نصب شلف

فضای مابین پایینترین شلف و سطح میز را دیوارپوش کنید و فضایی متنوع ایجاد کنید. سه چراغی که از سقف آویزان است، بسیار هماهنگ با طبقه هاست و میز کارتان را روشن می کند و البته می توان بجای آن از مهتابی های زیر طبقات نیز استفاده کرد.

نصب شلف های باریک و کوتاه

ایده هایی برای نصب شلف

با نصب شلف هایی با طول کم از فضای دیوارهای کم عرض نهایت بهره را ببرید.

هماهنگ کردن رنگ

ایده هایی برای نصب شلف

 

می توانید وسایلی را که به کرات در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد، در شلف ها قرار دهید و بهتر آن است که با ست کردن وسایل، رنگ ها و یا روکش شلف ها با کابینت آشپزخانه. شلف ها را با سایر وسایل ادغام کنید و فضایی شیک به آشپزخانه خود بدهید.

 

منبع: برترین ها

دانـــــلود

  • - بازدید: 92

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *